Allmänna villkor

Våra villkor för tjänster inom företagsrekonstruktion, skuldhantering och affärsutveckling.

Gäller från: 1 januari 2024

1. Allmänna bestämmelser

Dessa allmänna villkor gäller för alla tjänster som tillhandahålls av Insolvensia Solotions AB, org.nr 559123-4567 ("Insolvensia", "vi" eller "oss").

Genom att anlita våra tjänster accepterar kunden ("du" eller "kunden") dessa villkor. Eventuella avvikelser från villkoren ska vara skriftliga och undertecknade av båda parter.

2. Våra tjänster

Företagsrekonstruktion

Rådgivning och representation i rekonstruktionsprocesser enligt lagen om företagsrekonstruktion.

Skuldhantering

Hjälp med skatteanstånd, förhandling med borgenärer och skuldhanteringsstrategier.

Affärsutveckling

Analys och förbättring av lönsamhet, kassaflöde och ekonomisk kontroll.

Viktigt att veta: Vi erbjuder rådgivning och stöd, men kan inte garantera specifika utfall. Varje ärende bedöms individuellt och resultatet beror på många faktorer utanför vår kontroll.

3. Priser och betalning

Prismodeller

  • Fast pris: För standardiserade tjänster som analys och skatteanstånd
  • Timdebitering: För komplexa rekonstruktionsärenden (1 950 SEK/tim exkl. moms)
  • Framgångsbaserat: För vissa ärenden kan vi erbjuda resultatbaserad ersättning
  • Månadsavgift: För löpande rådgivning och uppföljning

Betalningsvillkor

  • • Alla priser anges exklusive moms där inget annat anges
  • • Betalning sker inom 30 dagar från fakturadatum
  • • Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen
  • • För Stripe-betalningar debiteras belopp omedelbart
  • • Kostnadsförskott kan begäras för större uppdrag

4. Ansvar och skyldigheter

Vårt åtagande

  • • Professionell rådgivning enligt god sed inom branschen
  • • Sekretess enligt 20 kap. Rättegångsbalken
  • • Regelbunden kommunikation och uppdatering
  • • Transparent kostnadsredovisning
  • • Dokumentation av utförda tjänster

Dina skyldigheter

  • • Tillhandahålla korrekta och fullständiga uppgifter
  • • Informera om väsentliga förändringar
  • • Bevara dokument och handlingar enligt våra instruktioner
  • • Betala fakturor i tid enligt betalningsvillkoren
  • • Följa våra råd och rekommendationer

5. Ansvarsbegränsningar

Begränsat skadeståndsansvar

Vårt skadeståndsansvar är begränsat till det belopp som motsvarar den ersättning som betalats för den aktuella tjänsten, dock högst 100 000 SEK per ärende. Detta gäller inte vid uppsåt eller grov vårdslöshet från vår sida.

Vi ansvarar inte för:
  • • Förluster som uppstår på grund av bristfällig eller felaktig information från kunden
  • • Beslut som fattas av myndigheter, domstolar eller andra tredje parter
  • • Indirekta skador såsom utebliven vinst eller affärsmöjligheter
  • • Skador som hade kunnat förhindras om våra råd följts

6. Sekretess

Vi är bundna av sekretess enligt 20 kap. Rättegångsbalken och behandlar all information som konfidentiell. Information lämnas endast ut med ditt uttryckliga samtycke eller när det krävs enligt lag.

7. Upphörande av uppdrag

Uppsägning från din sida

Du kan när som helst säga upp uppdraget med 30 dagars skriftlig varsel. Utförda tjänster debiteras fram till uppsägningsdatum.

Uppsägning från vår sida

Vi kan säga upp uppdraget med 30 dagars varsel eller omedelbart vid väsentligt avtalsbrott från din sida, såsom utebliven betalning eller bristande medverkan.

8. Tvister och tillämplig lag

Tillämplig lag: Dessa villkor och eventuella tvister ska bedömas enligt svensk rätt.

Tvistlösning: Vi strävar alltid efter att lösa eventuella meningsskiljaktigheter i dialog. Om detta inte lyckas ska tvister avgöras av svensk domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.

Reklamationer: Eventuella reklamationer ska framföras skriftligt inom 30 dagar från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt den påstådda bristen.

9. Ändringar av villkoren

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor. Väsentliga förändringar meddelas med minst 30 dagars varsel via e-post eller på vår webbplats.

Fortsatt användning av våra tjänster efter att ändrade villkor trätt i kraft innebär att du accepterar de nya villkoren.

Kontaktuppgifter

Insolvensia Solotions AB

Org.nr: 559123-4567
Stureplan 15, 4tr
114 35 Stockholm
Sverige

Kontakt

Telefon: 08-123 456 78
E-post: info@insolvensia.se
Webbplats: insolvensia.se
Moms-reg: SE559123456701

Har du frågor om dessa villkor är du välkommen att kontakta oss. Vi hjälper gärna till att förtydliga vad som gäller för ditt specifika ärende.